Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a nagypecas.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató

Név: Kordics Zoltán E.V.

Székhely és levelezési cím: 2660 Balassagyarmat Rákóczi út 72-74 (fő út)

E-mail cím:uzlet@nagypecas.hu

3. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai:

A nagypecas.hu webáruházban eladásra kínált termékek képezik a Szolgáltató és a Felhasználók közötti szerződés tárgyát. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termékek leírásában találja meg részletesen. Az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az áruházunkban szereplő kínálat naprakész legyen, azonban előfordulhatnak a kínálatunkban olyan termékek, melyek már nem beszerezhetők.

A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár mely nem tartalmazza a szállítási költséget. A Szolgáltató fenntartja a jogot a termékek árának megváltoztatására, azonban ez a már leadott megrendelésekre nem vonatkozik. A termékek kosárba helyezése nem jelenti a termék adott áron való lefoglalását, kizárólag a rendelés véglegesítése. Az egyes megrendelésekben szereplő termékek ára minden esetben a rendelés véglegesítésének pillanatában érvényes vételár.
A megrendelt termékeket a vásárlási folyamat során kiválasztott módon juttatjuk el a vásárlókhoz. A fizetendő szállítási díjról a rendelési folyamat során valamint a visszaigazoló leveleinkben tájékoztatjuk vásárlóinkat.

A Szolgáltató és a Felhasználó között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető.

A szerződés a Megveszem gombra kattintással válik véglegessé.

.Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás, vélemény) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

4.2. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni kizárólag a jogtulajdonosok engedélyével lehet.

5. A honlapon történő vásárlás

5.1. Megrendelés folyamata

A honlap termékmegtekintési, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére kattintva érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

A honlapon megrendelést leadni regisztráció nélkül vagy előzetes regisztrációt követően lehetséges. A regisztráció nélküli vásárlások esetén a Szolgáltató kizárólag a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kéri és tárolja. A Felhasználó a regisztrációjának törlését az uzlet@nagypecas.hu címre küldött e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Felhasználó a Megveszem gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: az automatikus visszaigazoló e-mailben) hibás adatot észlel azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé.

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató 48 órán belül e-mailben visszaigazolja a Felhasználó megrendelését. Ha a Felhasználó nem kapja meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt terméke(ke)t nem köteles átvenni.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott vásárlói adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés azonosítóját, valamint ezen felül - amennyiben vannak - a Felhasználó és a Szolgáltató rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

 

A megrendelés leadásakor küldött e-mail nem minősül visszaigazolásnak, csupán a rendelés rendszerünkben történő rögzítésének tényéről tájékoztat.

5.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az annak visszaigazolt állapotúvá válásáról küldött e-mail vagy SMS megérkezésével jön létre.

5.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan papír alapon nem hozzáférhető.

5.5. Számla

A Szolgáltató minden egyes megrendelésről papír alapú számlát állít ki.
A papír alapú számlát a megrendelés teljesítésével egy időben, a csomagban küldi ki a Felhasználó részére.

Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt a megrendelésnél a megjegyzés rovatban jelezheti.

5.6. Fizetés

A nagypecas.hu webáruházból vásárolt termékek ellenértékének megfizetésére kizárólag magyar forintban (HUF) van lehetőség. A következó fizetési módok vehetők igénybe a honlapon történő vásárlás során:

 

5.6.2. Átvételkor készpénzben (utánvét)

Utánvétel esetén a vásárló a rendelt termékek vételárát és a szállítási költséget a termék átvételekor, a futárnak készpénzben fizeti meg. Utánvételre kizárólag a 100.000 Ft rendelési érteket meg nem haladó rendelések esetén van lehetőség.

5.7. Átvételi lehetőségek, szállítás

5.7.1. Házhozszállítás

A termékek átvételére  házhozszállítással van lehetőség. A csomagokat a cs-sprint kézbesíti.

A postaköltség 25.000 Ft vásárlási értékig , utánvét esetén 1300 Ft, 25.000 Ft fölött  utánvét esetén is ingyenes.

A termék átvételekor kérjük vizsgálja meg, hogy csomagolás és a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, vagy a terméken, kérje a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a vásárló kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

6. Termékek cseréje

Amennyiben a Felhasználónak nem a termék minőségére vonatkozó kifogása van a termékkel kapcsolatban, például nem megfelelő a méret, a termék átvételét követően 14 napon belül kérheti a termék cseréjét.

A vásárló csere szándékát az uzlet@nagyspecas.hu-email címen, vagy a honlapon feltüntetett telefonszámon jelezheti ügyfélszolgálatunknak. A csereigényről szóló bejelentőlapot a vásárló eljuttathatja ügyfélszolgálatunkra az ÁSZF 2. pontjában jelzett elérhetőségekre.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak a portósan (utánvéttel) visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

A Szolgáltató a termék visszaérkezésekor a vásárló által fizetett teljes vételárat (a termék árát és az esetlegesen fizetett, a termékre jutó postaköltséget) a vásárló webáruházban vezetett egyenlegén jóváírja, melyet a Felhasználó új rendelésnél felhasználhat.

Mivel árukészletünk változó, ezért a cseretermékek kiválasztása kizárólag új rendelés leadásával lehetséges. Amennyiben a vásárló a visszaküldöttel azonos terméket választ, a cseretermékért levont ár az eredeti rendelés leadásakor érvényes ár lesz.

Drágább cseretermék választása, vagy esetlegesen felmerülő, a korábbi rendelésnél a Szolgáltató által átvállalt, ezért jóváírásra nem került postaköltség esetén a Szolgáltató a különbözetet kiszámlázza.

A Felhasználó egyenlegén fennmaradó összeget a Felhasználó kérésére a Szolgáltató a csereigényről szóló bejelentőlapon megadott bankszámlaszámra haladéktalanul visszautalja.

A Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, nem használt (ebbe a próba nem tartozik bele), hiánytalan csomagolású termék cseréjét vállalja. A csomagolás sérüléseiből vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk költségei a Felhasználót terhelik. Ha a Felhasználó a terméket nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni, vagy azt már használatba vette, a Szolgáltató nem vállalja a termék cseréjét.

A Bejelentés vásárlói csereigényről dokumentum 

A Szolgáltató kizárólag azon csomagok átvételét vállalja, melyek feladóját egyértelműen be tudja azonosítani. Ezért megkérjük Fogyasztóinkat, hogy az egyértelmű beazonosíthatóság érdekében csomagon feladóként a rendelés leadásakor megadott adatokat (név, cím) írja.

7. Elállási jog

7.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki a webáruházból terméket vásárol (a továbbiakban Fogyasztó).

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében Fogyasztó a termék átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy e-mail útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó az elállási nyilatkozat mintát              A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Javasoljuk, hogy levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket és az annak megvásárlását igazoló számla eredeti példányát a Szolgáltató részére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt a Szolgáltató részére visszajuttatja, vagy kétséget kizáróan bizonyítja, hogy megkezdte a termék visszajutattását.

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak a portósan (utánvéttel) visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató az elállási nyilatkozaton megadott számlaszámra visszautalja a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. Amennyiben a Fogyasztó nem a rendelés egészétől, csak bizonyos termékektől áll el, a Szolgáltató a visszafizetett összegből jogosult levonni azokat a kedvezményeket, amelyek a visszaküldött termékek megvásárlása nélkül nem illették volna meg a vásárlót. Ilyen kedvezmény lehet például, de nem kizárólag: ingyenes szállítás, mennyiségi kedvezmény, csomagajánlat stb.
A Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Fogyasztó részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk költségei a Fogyasztót terhelik. Abban az esetben ha a Fogyasztó nem tudja a terméket sérülésmentesen, az eredeti állapotában visszajuttatni, vagy azt használatba vette, a Szolgáltató nem vállalja a termék visszavásárlását.

A Szolgáltató kizárólag azon csomagok átvételét vállalja, melyek feladóját egyértelműen be tudja azonosítani. Ezért megkérjük Fogyasztóinkat, hogy az egyértelmű beazonosíthatóság érdekében csomagon feladóként a rendelés leadásakor megadott adatokat (név, cím) írja.

8. Szavatosság

8.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

8.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.3. Jótállás

A Szolgáltató a 2013. évi V. törvényben (Ptk.) és 151/2003. Korm. rendeletben meghatározottak szerinti jótállási kötelezettség terheli.
A jótállás kezdete a tényleges teljesítés ideje, tehát a terméknek a Felhasználó részére történő átadásának napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya kizárólag az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére történő átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

  • nem rendeltetésszerű használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Felhasználó

  • elsősorban – választása szerint – a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.

  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit szem előtt tartva nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a 7.1 és a 7.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás nem érinti a Felhasználó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

A Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a honlapon, az egyes termékek ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Felhasználó általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.

8.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

Név: Kordics Zoltán E.V.

Székhely és levelezési cím: 2660 Balassagyarmat Rákóczi út 72-74 (fő út)

E-mail cím:uzlet@nagypecas.hu

9. Jogérvényesítési lehetőségek

9.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Kordics Zoltán E.V.

Székhely és levelezési cím: 2660 Balassagyarmat Rákóczi út 72-74 (fő út)

E-mail cím:uzlet@nagypecas.hu

A Szolgáltató a szolgáltatásaival kapcsolatban esetlegesen felmerülő panaszokat csakis és kizárólag írásos formában (levél, e-mail) tudja elfogadni, tekintettel arra, hogy azok jogszabályi előírásoknak megfelelő ideig való megőrzését (változatlan formájú, megjeleníthető őrzést 3 évig) csak így tudja biztosítani. A panasz kivizsgálását haladéktalanul megkezdi a Szolgáltató.

A Felhasználó által tévesen ill. pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, egyéb problémáért, hibáért a Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli. Nem terheli felelősség a Szolgáltatót az abból adódó károkért, ha a Felhasználó az adatait a Szolgáltatónak fel nem róható okból illetéktelenek számára hozzáférhetővé teszi, vagy azok hozzáférhetővé válnak.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

9.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Salgótarjáni Járási Hivatal – Fogyasztóvédelmi Osztály

Címe: 3100 Salgótarján, Mérleg út 2.

Tel: 32/511-116

Fax: 32/511-118

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Tel: (32) 520-860

Fax: (32) 520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Bírósági eljárás kezdeményezése.

ODR Link

Az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták és vitás kérdések rendezéséhez.

ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A bejelentőlap kitöltéséhez szükséges szolgáltatói adatok megtekinthetők az  menüpont alatt.

10. Egyéb

10.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követően megkezdett tranzakciókra érvényes.

10.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

10.3. Adatvédelmi szabályzat

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő linkre kattintva érhető el: